marți, 21 octombrie 2008

Retete de slabit

Aprindeti focul!
Tineti dieta, nu mancati decat alimente permise si totusi acul cantarului nu vrea deloc sa coboare? Explicatia consta in faptul ca metabolismul (arderile din organism) este prea lent si trebuie sa fie “atatat” (la fel ca focul de lemne). Poate ca, folosind “chibriturile” pe care vi le punem la indemana, veti izbuti sa declansati evacuarea grasimilor.


Apa rece arde caloriile
Preotul Kneipp (1821-1897) a fost primul cercetator al naturii care a demonstrat ca apa poate ajuta sanatatea. Una dintre virtutile ei este faptul ca accelereaza metabolismul si ajuta la arderea mai rapida a caloriilor. Practicati dusurile alternative: la inceput mai cald (dureaza mai mult), apoi un dus scurt cu apa calaie. Respectati si sistemul lui Kneipp: mai intai bagati sub apa rece picioarele (pe rand), apoi bratele (tot pe rand), pe urma pantecul, pieptul si spatele. Buna pentru slabit este si spalarea zilnica, dimineata, cu apa rece pana la brau.


Otet de mere inainte de micul dejun
Si otetul de mere atata metabolismul, dar un otet bun si curat, preparat in casa sau cumparat de la apicultori. Dimineata, pe stomacul gol, amestecati doua linguri de otet intr-un pahar cu apa lasata sa stea peste noapte, adaugati doua lingurite de miere si beti intreaga cantitate inainte de micul dejun.


Urzica “pisca” metabolismul
Nesuferita urzica este in realitate o planta minune, de mare folos organismului omenesc. Dincolo de toate virtutile curative cunoscute pana acum, s-a descoperit recent ca ea stimuleaza puternic metabolismul. Daca vreti efectiv sa slabiti, beti zilnic 1-2 cani de ceai preparat din frunze uscate oparite cu 1/4 litru de apa in clocot, lasat sa se infuzeze un minut. Fierbinte e mai usor de baut decat rece, cand gustul ei devine lesios.


Zerul de lapte curata intestinele
Consumarea zilnica a unui pahar de “zeama de lapte” pune metabolismul in miscare si curata intestinele.


Mancati incet
Cine mananca pe fuga, infulecand ceva de prin frigider, mananca mai mult decat atunci cand se aseaza la masa. Dureaza 15 minute pana ce stomacul semnalizeaza ca s-a saturat. Mestecati incet si temeinic, pentru ca mancarea sa se imbibe suficient cu saliva. Saliva nu ajuta doar mancarea sa alunece mai usor in stomac, dar o si prelucreaza biochimic. In felul acesta, stomacul si intestinele folosesc complet alimentele.


Periaje uscate contra grasimilor
Si periajele uscate accelereaza metabolismul, reducand grasimile de prisos. Frecati cu o perie uscata intregul corp, in ordinea indicata de preotul Kneipp: piciorul stang, piciorul drept, mana stanga, mana dreapta, pantecul, pieptul, spatele. Nu apasati prea tare. Durata: circa 4 minute. Clubul dietelor de slabit


O cura de “sfaturi”
Draga redactie, Doresc sa particip si eu la rubrica “Retete de slabit”, propunandu-va cateva sfaturi, care, in urma respectarii lor, vor dovedi ca au aceleasi efecte ca si curele de slabit. Asadar: - in fiecare dimineata, pe stomacul gol, mancati un mar - pectinele pe care le contine accelereaza digestia si inseala foamea; - cu 15 minute inaintea fiecarei mese beti un pahar cu apa minerala - accelereaza digestia si veti manca mai putin; - cand mancati, taiati totul cat mai subtire (painea, branza, chiar si legumele) - ochiul va semnaliza o cantitate mare de alimente, cu toate ca nu este real; - cand consumati alimentele, folositi tacamuri si farfurii mici - veti manca mai putin; - inainte de a consuma paine, fixati-va o cantitate anume pe care vreti s-o mancati, iar in zilele urmatoare micsorati din ce in ce mai mult acea cantitate, pana ce veti elimina total painea din alimentatia dvs.; - daca aveti pofta de ceva dulce, cumparati-va o tableta de ciocolata, taiati-o in bucati mici si luati in fiecare zi cate o bucata; in timp, senzatia de dulce va disparea; - de doua ori pe saptamana, in locul cinei, beti o jumatate de litru de zer - potoleste repede foamea si grabeste procesul de digestie; - limitati cat mai mult posibil consumarea sarii si a unturii, inlocuindu-le cu condimente si, respectiv, cu ulei; - in pauzele dintre mese, mancati fructe proaspete si beti multe lichide: apa minerala, ceaiuri (in special de musetel) si sucuri de fructe.

Slabiti cu ajutorul enzimelor
- E titlul unei carti aparuta in SUA si face parte dintre cele 25 de tiparituri cu cel mai mare succes de vanzare din lume. Autoarea ei, dieteticiana americana Marylyn Diamond, a alcatuit un program de slabit care antreneaza trei factori fundamentali: alimentatia, psihicul si miscarea fizica. Nebazata pe infometare, dieta a avut un succes nebun in America, unde mii de oameni si-au rezolvat cu ajutorul ei problemele de greutate, de energie si de digestie -

Fitonics
“Fitonics” e mai mult decat o simpla dieta. Este un nou program de energizare a corpului, a mintii si a starii de spirit, organizat in trei capitole principale: 1. Printr-o alimentatie corecta, veti produce enzime mai multe si veti slabi mai usor. 2. Cu ajutorul exercitiilor de constientizare a efortului de slabit, veti invata sa ganditi pozitiv. 3. Exercitii fizice speciale vor contribui la acumularea de energie si la un aport de oxigenare a sangelui. Numai practicand toate capitolele programului “fitonics”, veti fi stapani pe kilogramele dvs., simtindu-va dinamici si optimisti!
Atentie!
Urmatoarele produse alimentare fura energie
Exista produse alimentare care nu livreaza organismului substante hranitoare, ci doar calorii si grasimi care se depun: painea alba, zaharul alb, ciocolata, biscuitii sarati si dulci, cartofii la punga, vata de zahar, patiseria grasa (clatite, budinci, sufleuri etc.).


Enzimele slabesc si energizeaza
In anul 1940, savantul american Edward Howell, cercetand enzimele in laborator, a descoperit ca ele sunt purtatoare ale vietii in orice organism viu (animale si plante), fiind deci si materia vie din alimentele consumate de om, atata vreme cat nu sunt ucise prin fierbere. Spre deosebire de vitamine, ele nu pot fi sintetizate industrial, gasindu-se ca atare doar in alimentele crude si proaspete. Rolul enzimelor in organism este urias: ele contin scanteia vietii, participa la diviziunea celulelor, dirijeaza procesele chimice, reglementeaza metabolismul, digestia, activitatea hormonilor etc. Cu cat alimentatia noastra contine mai multe enzime, cu atat mai multe sunt izvoarele de viata ce se revarsa in corp, ceea ce inseamna un surplus de energie si rezistenta, cresterea imunitatii impotriva bolilor, o mai buna functionare a glandelor, o reglementare a greutatii corporale. Din nefericire, dupa varsta de 40 de ani, prezenta enzimelor se diminueaza, iar daca datorita unei alimentatii incorecte (de exemplu, prea multe alimente fierte si prea putine fructe si legume proaspete) organismul nu primeste enzime suficiente pe cale alimentara, fluxul de energie scade si asistam, neputinciosi, cum ne ingrasam. Dimpotriva, o alimentatie bazata in principal pe alimente crude si proaspete ne va energiza organismul, ajutandu-l sa arda cu eficienta grasimile. Cruditatile cele mai bogate in enzime sunt: germenii de grau, laptele crud (iaurtul, laptele acru, zerul), galbenusul de ou, zarzavatul proaspat, embrionii de seminte obtinuti prin incoltire, fructele, legumele, sucurile de zarzavat.


Disociati albumina de hidratii de carbon
Daca la o masa consumati prea multi hidrati de carbon (paine, orez, cartofi) concomitent cu albumina (carne, pasari, peste, oua si produse lactate), organismul va primi o cantitate prea mare de acizi. Urmarea: activitatea enzimelor va fi incetinita, iar digestia nu va mai functiona fara probleme. Ideal ar fi sa disociati alimentele: la pranz sa consumati numai alimente care contin albumina (albumina stimuleaza gandirea clara si concentrarea), insotite obligatoriu de o salata, iar seara - numai hidrati de carbon (acestia favorizeaza secretia de serotonina, care relaxeaza si produce somn), completati si ei de o salata. In plus, adaugati la masa de pranz si un fruct. Fructele bogate in enzime care ajuta la digestie sunt: ananasul, merele, perele acre, grapefruit, kiwi, mandarinele, portocalele, papaya si lamaia.


De ce sunt asa de importante alimentele crude?
La temperaturi intre 50?C si 70?C, enzimele mor. Acelasi lucru se intampla si cand alimentele sunt pasteurizate, inghetate sau sterilizate. Numai alimentele crude furnizeaza enzime.


Planul regimului de slabire
Adoptand retetele pe care vi le recomandam (alcatuite pentru doua persoane) veti slabi incredibil de repede, fara sa mai numarati caloriile, intrucat organismul reactioneaza instantaneu la alimentele bogate in enzime.
- Dimineata
Tonic pentru activare fizica (la alegere): a) Amestecati in mixer 120 ml suc proaspat de portocale cu 1/2 banana, 1/2 mar taiat in bucati si 2 linguri de stafide si mancati langa piureul astfel obtinut 1/2 grapefruit. b) Mancati o portie de branza de vaci, amestecata cu mult patrunjel tocat si usturoi ras. Beti un ceai tare, in care stoarceti o lamaie, un grapefruit, o portocala sau 2-3 mandarine (la alegere).
- Gustare (in cursul diminetii, la alegere)
a) Un fruct. b) Ceai de plante - rece sau fierbinte - cu cateva curmale. c) Un pahar de suc proaspat de legume.
- La pranz Un meniu cu albumina + salata
a) Albumine: alegeti pentru o portie circa 110 g de carne slaba, carne de pasare sau peste. Frigeti-o pe gratar sau prajiti-o in unt. Daca aveti tigaie de teflon, nu folositi grasime deloc. Cine poate sa renunte la carne la masa de pranz, sa bea un pahar (borcan) de iaurt sau sa manance un ou. b) Salata. La prepararea salatei alegeti o leguma pentru frunze (salata verde, varza, patrunjel), o leguma pentru radacina (sfecla, morcov) si una pentru fructele ei: rosie, ardei etc. Adaugati, daca vreti si cateva legume usor calite (dovleac, conopida, fasole verde) si seminte oleaginoase sau nuci si alune pisate.
- Gustarea de dupa masa
Un pahar de suc proaspat de legume sau ceai de plante. Daca va e foame, puteti manca biscuiti fara zahar (cativa).
- Seara Hidrati de carbon + legume
a) Circa 50 g orez, 50 g paste sau piure de cartofi (din 3 cartofi) si cat de multe legume (transformate in salate sau usor calite). b) Supa de zarzavat cu o felie de paine integrala.
- Gustarea la culcare
Inainte de culcare mancati o banana, care favorizeaza un somn linistit.

Retete de salate bogate in enzime
De adaugat la pranz langa albumine (carne, lactate) sau hidrati de carbon (paste, orez, cartofi).
Salata italiana
O salata verde (cu cat e mai verde, cu atat este mai hranitoare), bine spalata si scursa se taie fasii si se amesteca cu 2-3 rosii taiate felii, 50 g miez de nuca pisat, 50 g telemea taiata in bucatele, fasole verde usor dunstuita, ceapa tocata, 2-3 catei de usturoi. Sosul: 4 lingurite ulei, 1 lingurita suc de lamaie, 1 lingurita zer sau iaurt, sare.
Salata de spanac
250 g spanac verde (nefiert) se spala si se taie in fasii subtiri, se amesteca bine cu 2-3 cepe verzi taiate in ineluse, 1 morcov ras, 1-2 rosii taiate in cubulete, 3 lingurite de seminte decojite de dovleac. Sosul: 4 linguri untdelemn, 2 linguri de Sana, 2 catei de usturoi pisati sau rasi, 3 linguri de iaurt, sare.
Salata de branza de vaci
3 linguri de branza de vaci se amesteca cu o legatura de ceapa verde tocata, 1 galbenus de ou, 1 pahar de iaurt, 2 lingurite suc de lamaie, un praf de sare. Se amesteca cu orice leguma (telina, morcov, andive), data pe razatoare sau taiata felii subtiri.
Salata de varza rosie
300 g varza rosie tocata foarte marunt se amesteca cu 150 g prune uscate (inmuiate in apa si din care s-au scos samburii), taiate in patru, 5 linguri de untdelemn, 2 linguri de Sana, 3 linguri zeama de portocale, sare, piper, un praf de scortisoara, 1 lingurita de miere. Se amesteca totul si se lasa o ora sa se patrunda.
Salata de patrunjel verde
4-5 legaturi de patrunjel verde se spala bine si se toaca marunt. Se amesteca cu 1-2 catei rasi de usturoi, 2-3 linguri untdelemn, 2 lingurite suc de lamaie, cateva masline cu samburii scosi, taiate in doua, 1-2 rosii, la alegere. Se poate amesteca cu orez fiert sau cu macaroane.
Retete de slabit cu struguri
Cura rapida
Incepe intotdeauna cu o perioada "de incalzire" care dureaza trei zile, in care consumam progresiv: o jumatate de kilogram de struguri in prima zi, un kilogram in a doua zi, ajungandu-se pana la 1,5 kg in cea de a treia zi. Dupa aceste zile in care ne obisnuim digestia si metabolismul cu struguri, urmeaza 5 zile (daca vreti sa slabiti drastic pot si zece zile) in care se consuma numai si numai struguri, ca atare sau sub forma de suc. Se consuma in fiecare zi minimum 1,5 kg de struguri ori 1-2 litri de suc proaspat, cantitatea maxima fiind de 3-4 kg de struguri ori 2-4 litri de suc, zilnic. Dupa ultima zi in care consumam numai struguri, ne reobisnuim gradat cu alimentele normale, consumand mai intai infuzii indulcite cu miere si alimente usoare (supe de legume calde, cartofi fierti), ajungand in 3-4 zile sa ne alimentam normal.
Recomandari in timpul curei: pentru a tine cu succes cura, este necesar in primul rand ca intotdeauna sa fim bine aprovizionati cu struguri, asa incat sa nu ramanem fara "combustibil" si sa apelam sub imboldul foamei la alimentele din frigider. Strugurii trebuie sa fie dulci, bine copti, proaspeti (sa nu fi intrat in fermentatie sau sa se fi deshidratat la soare) si parfumati. Singurul supliment care se permite pe parcursul curei sunt ceaiurile calde, neindulcite, de chimen, menta piperata ori cimbrisor, pentru a va incalzi corpul (care in aceasta perioada este mai sensibil la frig) si pentru a combate eventuala diaree sau crampele abdominale.
Efecte: aceasta cura este o veritabila matura pentru organism, care ne curata de toxine, elimina prompt obezitatea, regleaza metabolismul, intareste sistemul cardiovascular. Cura cu struguri curata si infrumuseteaza tenul si pielea, combate acneea, eruptiile cutanate, ajuta la vindecarea dermatozelor rebele la alte forme de tratament. In urma proceselor de dezintoxicare declansate prin aceasta cura, pielea devine stralucitoare si catifelata, surplusurile de greutate sunt cu usurinta eliminate.
Cura medie
Timp de doua zile pe saptamana, nu se consuma nimic altceva decat struguri: 1,5 - 3 kg/zi. Ziua de cura incepe si se termina intotdeauna la aceeasi ora. Este bine ca zilele de cura sa nu fie la o distanta prea mare una de cealalta, repausul de o zi intre ele fiind suficient (cele mai convenabile zile s-au dovedit a fi cele de vineri si duminica, cand programul este mai lejer).
Recomandari in timpul curei: este bine ca timp de o luna sa aveti in fiecare saptamana doua astfel de zile de struguri. Veti vedea ca in aceasta luna organismul va cere instinctiv alimente mai usoare si mai bogate in vitamine si minerale (fructe, legume, lactate proaspete), ceea ce va va ajuta sa slabiti armonios. In cazul in care apar probleme, cum ar fi usoara diaree sau crampele, puteti consuma in ziua de cura mici cantitati de ceai de chimen ori menta, neindulcite, la iesirea din cura introducand painea prajita, orezul, aperitivele uscate.
Efecte: scaderile in greutate sunt mai putin spectaculoase ca la cura precedenta, dar daca intre zilele de cura mentineti o alimentatie regulata (fara suplimente intre mese) si usoara (fara prajeli, carne, dulciuri suculente), veti scadea incet si sigur in greutate - 1-3 kilograme pe saptamana.
Cura lenta
Inedit la aceasta cura este faptul ca se pot consuma si alte alimente in afara de struguri. Cantitatea de fructe consumate creste, gradat, astfel: in prima zi se consuma o jumatate de kilogram de struguri repartizati la cele trei mese principale (de exemplu, cate un ciorchine inainte de fiecare masa). A doua zi, se va consuma cu o jumatate de kilogram mai mult, deci un kilogram de struguri repartizat la mesele principale. Se creste cu cate o jumatate de kilogram pe zi, astfel incat in a sasea zi se ajunge la trei kilograme de struguri, repartizati la cele trei mese principale. Se mentine aceasta cantitate timp de inca trei zile (deci in zilele 7,8 si 9), dupa care se revine la alimentatia normala.
Recomandari in timpul curei: strugurii se consuma intotdeauna inainte de masa, fiind repartizati echilibrat, astfel incat sa nu ajungem sa mancam la cina doua kilograme de struguri, in timp ce in restul zilei ne-am delectat cu toate bunatatile, in afara de struguri. Intre mese, nu se mananca nimic. Pe parcursul curei, mesele se iau pe cat posibil la aceeasi ora. Cel mai bine este sa consumam strugurii cu tot cu coaja. Cura se poate repeta dupa trei zile de pauza.
Efecte: scaderea in greutate este lenta, dar sigura, cu conditia sa nu facem abuzuri alimentare. Strugurii (mai ales cei dulci si cu un parfum fin) sunt printre putinele fructe al caror consum nu produce o crestere spectaculoasa a poftei de mancare. Datorita faptului ca sunt bogati in zaharuri foarte usor asimilabile, consumarea lor elimina prompt starile de slabiciune (provocate de scaderea glicemiei) care apar frecvent in curele de slabire. Mai mult, s-a constatat o actiune echilibranta a strugurilor la nivel nervos, ce are drept efect eliminarea nevoii imperioase si maladive de a manca. Persoanele care au un apetit "taios", care nu rezista la regimuri mai radicale (cum ar fi postul negru, de pilda), pot apela cu incredere la aceasta cura, impunandu-si doar sa manance la ore regulate si sa inceapa fiecare masa, conform prescriptiei, cu struguri.
Strugurii ca medicament
Curele cu struguri fac organismul foarte receptiv la remediile naturale si, in plus, produc un drenaj foarte puternic (cura cu struguri este poate cel mai puternic drenor din dietoterapie), motiv pentru care sunt un medicament deloc de neglijat pentru combaterea multor boli. Ei sunt folositi cu succes in urmatoarele afectiuni:
Hipertensiune - in formele usoare de hipertensiune, cura cu struguri este un remediu excelent si foarte bland. Aceasta cura nu este insa recomandata celor cu hipertensiune grava, carora medicul le-a contraindicat aportul de lichide in organism.
Boli hepatice (sechele posthepatice) - cura trebuie facuta cel putin o data pe an, dupa ea evitandu-se consumul alimentelor grele (grase, prajite etc.).
Afectiuni biliare - cura cu struguri este recomandata mai ales in tratamentul dispepsiei, al colecistitei si pentru profilaxia si tratamentul litiazei biliare in forme usoare.
Digestie lenta - se recomanda ca strugurii (nu foarte dulci) sa fie consumati cu minimum 30 de minute inainte de masa.
Constipatie - strugurii stimuleaza digestia, peristaltismul intestinal, cojile strugurelui actionand ca un "piston natural" care impinge din colon materiile reziduale.
Guta - strugurii in cantitate mare mobilizeaza si elimina din organism acidul uric.
Tulburari hormonale la femei - se pare ca strugurii au efecte cu totul deosebite asupra gonadelor si glandelor cortico-suprarenale, care secreta o buna parte din hormonii frumusetii feminine. Din acest motiv, cura cu struguri este indicata contra imbatranirii premature a pielii, a hirsutismului (cresterea firelor de par in zone nespecifice la femei), in acnee, uzura fizica pe fond de stres, eczeme de etiologie necunoscuta.
Anemie - mai ales strugurii rosii si negri contin substante antianemice in cantitati importante; in plus, vitaminele din complexul B ajuta la fixarea fierului.
Hemoroizi - strugurii cu tot cu coaja sunt un remediu extraordinar contra constipatiei si, in acelasi timp, un tonic venos. Cura cu struguri impreuna cu remediile locale (unguent de tataneasa, de catina) sunt o combinatie infailibila in aceasta afectiune.
Menometroragii - se recomanda mai ales strugurii rosii si negri, mai bogati in taninuri, care reduc cantitatea de secretii si opresc sangerarea.
In perioada convalescentei - mai ales dupa bolile infectioase (pneumonie, TBC, hepatita), strugurii sunt un aliment excelent pentru ca se digera foarte usor, repara ceea ce au distrus medicamentele de sinteza folosite in tratament, normalizeaza digestia.
Intoxicatiile diverse - strugurii stimuleaza atat rinichii, cat si colonul, producand o eliminare intensa si rapida. In plus, ei au capacitatea de a mobiliza toxinele din organism, fiind recomandati in toate felurile de intoxicatii, inclusiv in cele cu substante chimice cum ar fi mercurul sau plumbul.
Contraindicatii: bolile in care este strict contraindicata cura cu struguri sunt diabetul, problemele renale grave, hipertensiunea grava, retentia de apa in tesuturi, colita de fermentatie, diareea cronica.
ILIE TUDOR

Niciun comentariu: