miercuri, 7 ianuarie 2009

15 mituri despre diete


Taramul regimurilor de slabit este, fara doar si poate, SUA. Acolo se nasc cele mai multe diete, dar tot acolo sunt si cele mai multe persoane supraponderale si obeze. Aproximativ 45 - 50% dintre americani sunt supra­ponderali si obezi.
Nici romanii nu stau foarte bine cu greutatea. Conform clasamentelor, tara noastra se situeaza pe locul III in Europa la obezitate in randul fe­meilor si pe locul IV in randul barbatilor. Dar hai mai bine sa vedem care sunt miturile in materie de diete si cum pot fi ele demolate...
Nu exista o dieta-minune
Este perfect adevarat. Nu s-a descoperit inca dieta magica si nici tableta de slabit miraculoasa. "Magia sta in vointa fiecaruia de a slabi", sustine dr. Nicoleta Mihaela Mindrescu, medic primar diabet, nutritie, boli metabo­lice, Institutul prof. dr. N. Paulescu, Bucuresti. Daca iti doresti sa slabesti sau sa te ingrasi, apeleaza la un specialist nutritionist pentru a-ti recomanda o dieta personalizata, realizata in functie de stilul tau de viata, sanatate si chiar de preferintele tale culinare.
Dietele drastice dauneaza
Adevarat. "Organismul are nevoie in fiecare zi de toti nutrientii (de vitamine, mi­nerale, proteine, glucide, lipide). Nu trebuie urmate diete stricte pe termen lung", e de parere dr. Nicoleta Mihaela Mindrescu. "Cei care se incumeta, totusi, la regimuri dras­tice risca un sistem imunitar sca­zut, o mare vulnerabilitate la in­fectii si boli." Asadar, chiar nu me­rita sa risti sanatatea pentru niste kilograme in minus, nu?
Nu apar rezultate vizibile in termen scurt
Nici nu trebuie, dar nu te descuraja. Ceea ce ai dat jos in sapte - zece zile de regim nu are nici o valoare, daca pe termen lung nu vei mentine aceasta scadere in greutate. De cele mai multe ori, dupa intreruperea curei, kilogramele pierdute se pun la loc. De aceea se recomanda regimurile cu bataie lunga, pentru ca organismul sa memoreze ceea ce se intampla. Deci: adevarat.
Scaderea greutatii presupune un alt stil de viata
Da, principala tinta in lupta cu kilogramele in plus este aceea de a-ti schimba comportamentul alimentar. Obiceiurile proaste trebuie inlaturate. Exista insa niste reguli de nutritie, verificate din punct de vedere stiintific, care sunt valabile si care pot fi adoptate fara probleme de catre cei care vor sa tina diete. Asa ca, atunci cand iti propui sa slabesti, trebuie sa tii cont de aceste reguli si sa incerci sa le respecti tot timpul. Nu doar un anumit timp... Schimbarea stilului de viata este cheia spre o silueta perfecta si un tonus de invidiat.
O dieta controversata - Atkins
Da, dieta proteica Atkins e contestata chiar si in randul lumii medicale. Totusi, tinuta pe termen scurt, e buna si eficienta. Scopul acesteia este acela de a induce o anumita stare corpului, in care acesta este obligat sa produca si sa elimine cetone. Sunt interzise toate fructele si majoritatea legumelor, iar carbohidratii sunt restrictionati la 20 de grame pe zi, continute de sosuri, branzeturi sau de unele legume. Ea exclude painea. "Dieta poate sa faca rau cardiologic, poate sa precipite formarea litiazei (a pietrelor la rinichi, la colecist)", spune specialistul.
Infometarea Ingrasa
Ei, bine, chiar daca nu-ti vine sa crezi, asa este. Nu ai auzit frecvent persoane grase spunand ca mananca putin, dar se ingrasa? Aveau dreptate, mesele rare duc la cresterea in greutate, chiar daca nu mananci decat o singura data pe zi si atunci o cantitate foarte mica. Postul, infometarea, nu dau rezultate in scaderea in greutate, dimpotriva duc la cresterea acesteia, fiindca asimilarea nutrientilor de la acea masa unica este maxima. Asadar, daca nu vrei sa te ingrasi, respecta cele trei mese principale zilnic.

Niciun comentariu: