vineri, 11 decembrie 2009

Capse

Timp de preparare:
2 ore (complexitate medie)

Ingrediente:
Capse,e o mincare,care se gateste mult in Arabia Saudita. Scriu reteta asa cum am invatat-o si o gatesc uneori.

In mincarea asta trebuie sa se puna cardamom (mai ales pudra).

-1 pui dezosat, taiat cubulete de marimea cubuletelor pentru tocanita
-2 cepe (cca 225 grame) taiate marunt
-2 ardei iuti taiati marunt, fara seminte si vinisoare
-1-2 ardei dulce taiat de cca 1/1 cm sau putin mai mare
-2 morcovi rasi pe razatoarea mare
-3-4 rosii decojite, taiate de cca 1/1 cm
-condimente pudra (piper, ienibahar, cardamom, scortisoara cam un virf de cutit,cardamom cam 1,5 lingurita, piper si ienibahar cam 1/2 lingurita din fiecare) sau am mai spus dupa gust.
-4 pahare de orez american
-cca 8 pahare de apa(pahar de marimea paharului cu care am pus orez
Pt.tipul asta de orez,se pun 2 pahare de apa,pt.1 pahar de orez.
condimente mari(nemacinate):citeva boabe de piper,
citeva boabe de ienibahar,citeva boabe de cardamom,
citeva cuisoare,2-3 betisoare de scortisoara,2 "lumi"
(lumi sint niste lamii mici,uscate;se folosesc intregi,
ca un condiment;eu n-am vazut verde)
-sare(dupa gust)
-mazare(cam o conserva)
-migdale

Mod de preparare: Se pune la prajit ceapa;dupa ce e aurie,se adauga puiul,condimentele pudra,morcovi,ardei dulce si iute,rosii.
Se lasa cca 20-30 minute,acoperit,sa fie moi legumele si puiul.Se pune,apoi apa fierbinte,sare(dupa gust);apa trebuie sa fie rosiatica;daca nu e,se pune niste pasta de rosii.Se adauga condimentele nemacinate,apoi ,cind apa clocoteste,se pune orezul spalat.
Cind totul clocoteste,se lasa cca 5 minute la foc mare(acoperit),apoi cca 30 minute la foc f.mic(tot acoperit).
Cind e gata,se pune pe un platou,iar deasupra se pune mazare(fiarta si prajita) si migdale prajite(vezi Pregatirea migdalelor;am scris procedeul).
Se serveste fierbinte,cu salata,linga.

Niciun comentariu: